kartun widget

Sunday, April 26, 2009

Minggu kedua latihan


masuk minggu ni dah 2 minggu aku follow latihan wataniah. sekarang staff dan rekrut pun dah ramai kenal. elaun pun ok la.elaun pegawai tinggi la skit. dengar kabar 1 jam RM5.80. hitung2 4hari latihan dah Rm200++. ok la dari duk saje umah. p sana leh la tambah pendapatan. walaupun latihan banyak duk relek je. aku pun pelik,nape latihan kat batalion 1 tak bape nak menarik.mungkin kekangan pentadbiran kot..
sekarang macam dah boring skit..ye la, tak tau nak buat ape..sbb minggu ni aku tak mengajar pun.pegawai lain yang amik. gilir-gilir la kan..tapi semalam masa
pentadbiran aku dan member aku(leftenan) p amik rekrut.hehe..buat cari pasal skit. sbb depa macam tak bape tau adat resam tentera. ader ke dia panggil aku cik?dan member aku koperal? haha...padahal pangkat dah terpampang 1 dan 2 paku atas bahu. diorang masih x kenal lagi..
jadi dapat la sdikit pengajaran. ini bukan buli pun.dalam tentera biasa la. sbb mengajaran dalam tentera bukan macam sekolah.dapat macam tu je..untuk membuatkan mereka ingat,kena la bagi sedikit habuan.kitaorang buat skit2 je. risau gak..nanti depa x datang latihan minggu dpn kan susah lak..



apa yang penting sekarang semangat diorang.kalo masih kental lagi..datang la tu..
dalam ketenteraan amalan hormat-menghormati menjadi keutamaan. orang bwh mesti hormat yang atas. segala arahan perlu dipatuhi. inilah yang menjadi tradisi dan kebanggaan tentera.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin