kartun widget

Saturday, February 20, 2010

Sayonara Army?


sedih hati aku kerana terpaksa menamatkan perkhidmatan army.huhu...minggu ini merupakan minggu terakhir latihan aku p kem RAW siri 512 batalion 1.
banyak kenangan dan pelajaran diterima disini.bagi aku kem ini sangat bagus melatih anak watan mempunyai jati diri yang kuat,berketerampilan dan efisien.
aspek keberanian juga dilatih supaya dapat mengharungi liku2 hidup yang mencabar.
hampir 5 tahun aku berada dalam army,nampaknya terpaksa memasuki bidang baru- airforce.
aku harap bidang ini memberikan satu kepuasan apabila bekerja.
semangat pun ngah ada nih..hehe..doakan aku sume k.9 bulan duk kolej banyak kene blasah jadi doakan kesihatan dan semangat tidak luntur.insyaAllah...

Latihan minggu ini adalah mengajar mereka membuka dan memasang m-16 serta langkah TSM(tindakan serta merta).


mereka dipecahkan kepada kumpulan kecil..masing2 cuba membuka alatannya.
perlu cepat tau kerana masa diberikan hanya <1 minit.


menunggu arahan selanjutnya..


p/s: kalo aku x reply msj korang,sori la k.dengar khabar ble mula training klengkapan sperti hset/laptop sume disimpan oleh jurulatih..waAllah hu'allam.

2 comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin